Aero 500

10. april 2011 at 16:31 | Já |  Aero
Známá firma Aero v roce 1929 vydala na trh svůj první vůz,dvoutaktní vůz Aero 500.Co je na tom zvláštního?Firma Aero se zabývala pouze výrobou letadel.Vozy Aero byly nejdříve vyráběny pod názvem ENKA.


Aero 500

V roce 1929 vydává na trh firma na výrobu letadel Aero 500.Toto dvoutaktní vozítko vydala Aerovka v roce 1929 na trh jak bylo zmíněno.Tento model tedy 500 byl brán jako motorka.Cena odpovídala také ceně motorce 18000 Kčs,tak za to šlo nakoupit motorku ještě se sajdkárou.Později byla 500 zařazena mezi auta,no proč ne?Vypadala jako auto,chavala se jako auto.
Pětiskovka byla oslovována kolemjsoucími jako Cinkáč,cililink pětistovka.
Karoserie těchto vozů mely různé podoby jako například:Rozhodně největší počet kusů se vyrobylo kabrioletů,potom limuzín,potom valníků a naposled to byly roadstery,které jsou snnad nejvíce ceněné ze všech Aerovek ještě s různými typy aerovek například 1000 a podobně.
Jediné co na této Aerovce nebylo stejné jako u auta je pohonná hmota.U Aerovek u všech modelů byla pohonná hmota směs,směs benzínu a oleje,tedy stejně jako u mototrek.Tento vůz spotřeboval 5-6 litrů směsi na 100 km.
Dvoutaktní motůrek s výkonem 10HP poháněl zadní kola a maximální rychlost tohoto modelu šplhala až k 85km/h,což snad není možné udělat na dnešních silnicích a motorista,který nechce svou aerovku uptrápit jede maximálně 60km/h.
Všechny typy Aero 500 jsou vysoce historicky ceněné a více ceněné než například Tatra 57B.
Poslední vůz Aero 500 vyjel z výrobního pásu v roce 1933.
Celkem bylo vyrobeno 1359 kusů tohoto modelu.
 


Be the first one to judge this article.

Poll

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.