Tatra 75

20. května 2011 v 23:01 | Já |  Tatra
V roce 1934 Kopřivnická Tatra představuje na pražském autosalonu osobní automobil střední až vyšší třídy Tatra 75.Tento vůz nesklidil tak obrovský úspěch jako model 57.Proč?No odpověď je logická.Tatra 75 byla něco mezi střední a vyšší třídou automobilů,což si nemohl dovolit každý dřívější občan.Proto jsou tyto vozy dnes těžce sehnatelné a jsou lahůdkou veteránistů,hlavně kabriolety.

Model Tatra 75 byl vyráběn v několika různýých variantách:
cabriolet
sportovní cabriolet
roadster
limusina
šestimístná limusina
Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem s výkonem 30 koní.Motor tohoto vozu byl čtyřtaktní a oproti modelům 12 o dost silnější(ikdyž model 12 pokořil Aljašku).Asi nejprodávenější typy karoserií byly cabriolet a limuzína.Limuzína byla vyráběna převážně čtyřdveřová,pokud šlo o limužínu šestimístnou.
Tento model,model 75 se vzhledem nelišil od modelu Tatra 57A z roku 1935-1938.


Výroba byla ukončena v roce 1939 a to s velice nízkým počtem vyrobených strojů a to 4114 kusů všech typů karoserií,od kabrioletu až k limuzíně.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama