Květen 2011

VÁŠ NÁZOR

23. května 2011 v 21:35 | Já
Čau.Napište mi do komentářů o jakém voze chcete slyšet něco více,ale zatím píši pouze o vozech vyrobených v Československu do roku 1965.Až vyčerpám značky československých automobilek tak začnu s cizími značkami-Ford,BMW,Mercedes Benz,Steyr,Fiat,Bugatti,!!Škoda Hispano Suiza!!.atd....

Škoda Rapid

21. května 2011 v 13:25 | Já |  Škoda

Škoda Rapid
1935-1938 (typ 901)


1935
V roce 1935 přichází mladoboleslavská škodovka se svým novým modelem Škoda Rapid typ 901.Tento model vyšel na trh ve stejný rok jako model Popular.Avšak tento model,model Rapid byl rychlejší výkonější něž Popular.
V překladu RAPID znamená rychlý prudký.Tento model s lepším motorem neměl větší úspěch než Popular.Tyto dva modely byly téměř stejně dlouhé,ale Rapid byl vyráběn hlavně se čtyřdveřovou karoserií.

S tímto modelem si dopřával pohodlí i Karel Čapek s manželkou Olgou.Před Rapidem byly držitelé také vozu Škoda Popular.
Škoda Rapid typ 901 byl vyráběn jako sedan,kabriolet,tudor dodávka.Nejrozšířenější byl tudor a sedan.
Model Rapid reprezentoval Československo na světoznámém závodu výdrže motorových vozidel v Monte Carlu,tedy model se podle toho také jmenoval Škoda Rapid Monte Carlo,nebo Škoda Rapid Sport Monte Carlo.
Typ 914

Typ 914 se od typu 901 nějak moc nelišil,tedy kromě masky a výkonu.Tento typ nebyl tolik odlišný také od Popularu,tedy kromě počtu dveří.
Typ 922
Typ 922 měl zaoblenou masku stejně jako Škoda Popular 1100 OHV vyráběný v letech 1938-1946(nevím jistě).Opět byl vyráběn jako čtyřdveřový sedan nebo dodávka,kabriolet a tudor.Tento typ byl vyráběn v takzvané proudnicové karoserii,ale dochované jsou asi dva kusy.
Typ SIX
Škoda Rapid SIX byl sportovní automobil vyráběný firmou Škoda v letech 1935.Vzhled těchto automobilů byl různý,například maska mohla být zaoblená.Tento vůz byl sportovním kupé,pouze kupé.
Výroba všech Rapidů trvala do roku 1946(7)s poštem vyrobených kusů všech typů 5708 kusů.
A to:3900 kusů typu 901 a 914
1804 kusů typu 922
4 kusy typu SIX

Tatra 75

20. května 2011 v 23:01 | Já |  Tatra
V roce 1934 Kopřivnická Tatra představuje na pražském autosalonu osobní automobil střední až vyšší třídy Tatra 75.Tento vůz nesklidil tak obrovský úspěch jako model 57.Proč?No odpověď je logická.Tatra 75 byla něco mezi střední a vyšší třídou automobilů,což si nemohl dovolit každý dřívější občan.Proto jsou tyto vozy dnes těžce sehnatelné a jsou lahůdkou veteránistů,hlavně kabriolety.

Model Tatra 75 byl vyráběn v několika různýých variantách:
cabriolet
sportovní cabriolet
roadster
limusina
šestimístná limusina
Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem s výkonem 30 koní.Motor tohoto vozu byl čtyřtaktní a oproti modelům 12 o dost silnější(ikdyž model 12 pokořil Aljašku).Asi nejprodávenější typy karoserií byly cabriolet a limuzína.Limuzína byla vyráběna převážně čtyřdveřová,pokud šlo o limužínu šestimístnou.
Tento model,model 75 se vzhledem nelišil od modelu Tatra 57A z roku 1935-1938.


Výroba byla ukončena v roce 1939 a to s velice nízkým počtem vyrobených strojů a to 4114 kusů všech typů karoserií,od kabrioletu až k limuzíně.