Aero 30

12. dubna 2011 v 20:49 | Já |  Aero
Nejúspěšnější model vozu od automobilky Aero se nazýval Aero 30 a začal se výrábět roku 1934.
I v tomto modelu byl použit dvotaktní motor s výkonem 28HP a spotřebou 10-11 l/100 km.Když majitel modelu 30 nemá originální motor,lze zde použít motor z Wartburga nebo z Trabanta,protože oba motory jsou dvoutaktní,ale zase zvuk motorů je rozdílný,proč?U každého automobilu je jiný výfuk.Maximální rychlost tohoto modelu dosahovala 100 km/h.
U tohoto modelu je známo,že zde byla sériově vyráběna karoserie sodomka.
Další důležitá informace je,že u každého modelu Aero 30 jak bylo zvykem,nebyla zde použita dřevěná výdřeva,ale pouze kovová konstrukce,což je nejlehčí na renovaci.
Opět jako u předchozích Aerovek je tato lahůdkou veteránistů a hlavně je opět vysoce historicky ceněná.Ceno v předrenovačním stavu se pohybuje kolem 100000-150000Kč a po renovaci od 200 000-600 000 Kč.
Co se týče karoserií byly vyráběny ve velikém výběru,z důvodu úspěchu se vyplatilo vyvýjet model 30.Aero 30 byla vyráběna v karoserií jak bylo řečeno různých a to: roadster dvou i čtyřsedadlový, cabriolet, polocabriolet, limusina, dodávka.
Výroba byla ukončena po válce,v roce 1947 s počtem vyrobených vozů přes 8000 kusů všech karoserií i karoserií Soodomka.
(na obrázku lze bidět Aero 30 Sodomka Limuzína)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Jirka Jirka | E-mail | 9. ledna 2014 v 20:45 | Reagovat

Dobrý den,večer vlastním Aero 30r.v.1934 které jsem si přál a tímto jsem si splnil velký sen jelikož jí stále renovuji a schání diferenciál za rozumnou cenu děkuji za případné nabídky či jakou koliv pomoc děkuji Lhotan

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama