Tatra 11

16. března 2011 v 19:22 | Já |  Tatra
Počátky této automobilky pochází z roku 1850,kde se automobilka zabývala převážně výrobou kočárů.Firmu založil podnikatel Ignác Šustala.
Poté se firma dala navýrobu vagónů,ale těch zhotovila pouze 15.V roce 1897 vyrobila Kopřivnická Tatra první automobil pod názvem Präsident.
Mezi dalšími vozy které Tatra,které byly vyráběny sériově byla Tatra 11,12,30,52,57,75,80 apodobně.
V předválečném období byla Tatra nejpodávanější značkou,která vyráběla automobily u nás.
Po válce byla vyráběna hlavně nakladní auta,ale také limmuzíny.Posledné limuzínou,kterou Kopřivnická Tatra vyrobyla byla Tatra 613 a v dalších letech byly vyráběny pouze automobily nákladní.
Tatra vyráběla také tramvaje,letadla,vagóny.

Tatra 11

Tento klasický tatrovácký automobil Tatra 11 byl uveden na trh v roce 1923.Dvouválcový motor s výkonem 12 koní spotřeboval 10 l/100 km ikdyž nedosahoval vysoké rychlosti-70 km/h.
Karoserie byly vyráběny nejvíce jako kabriolet,ale také jako limuzína a nebo polokabriolet.
Když se pohléfne na masku má zvláštní tvar,ale také v ní nejsou žádné otvory jak bylo dříve zvykem u většiny převálečných atuomobilů,že chladič je v podstatě maska nebo jsou v maske otvory pro dalo by se říct odvětrávání(lépe to říci neumím).Tyto aitomobily to neměly z toho důvodu,že otvory byly po stranách automobilů,tedy za blatníky.
Výroba byla ukončena v roce 1926 s počtem vyrpbených kusů 3687 automobilů.
Po ukončení výroby tohoto modelu nastupuje model 12.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama