Praga Grand

14. března 2011 v 22:46 | Já |  Praga
Rok před legendární Alfou nastupuje model GRAND tedy v roce 1912.První vozy tohoto typu byly vyráběny v sériích,v tomto případě je to 1.-13. série.Karoserie byly vyráběny v různých typech jako třeba phaeton,landaulet ale také limuzína.Asi všechny typy byly čtyřdveřové.
V roce 1925 byla ukončena výroba těchto sérií,ale bohužels neznámím počtem vyrobených kusů.

V roce 1927 nastupují nové série modelů Grand 14. a 15. série.Tento typ automobilu měl osmiválcový motor a 60 koní pod kapotou.
Karoserie se vyráběly v různých typech a variantách například kabrio,limuzína.
Maximální rychlost byla mezi 90-100 km/h.Osmiválcový,silný motor odpovídal také vysoké spotřebě až 20L/100 km.
Tyto typy ukončily výrobu v roce 1928 s vyrobenými vozi 150 kusů.

Praga Grand pokračovala v sérii 16.V roce 1929.Vozy byly vyráběny pouze v tomto roce a opět s osmiválcovým motorem a výkonem asi 70 koní.Měl vyšší spotřebu než starší typy-až 22 L/100km.Na spotřebě tohoto vozu závisí také velikost a silný motor.
V roce 1929(ve stejném roce kdy byla výroba zahájena)byla výroba ukončena.16.série skončila s vyrobenými kusy 100.-Poněkud malé číslo a také už je to unikát Československých automobilů.

17.-18.série se začala vyrábět v roce 1931.V tomto typu byl opět použit osmiválcoví motor s výkonem asi 87 koní.Typy karoserií byly vyráběny různé,ale snad největší počet trvořily kabriolety a limuzíny.
V roce 1932 byla ukončena výroba 18.série.Praga Grand už později vyráběna nebyla a modelů série 17.-18. se vyrobylo pouze 47.

Celkově bylo vyrobeno přes 297 kusů-tento počet je od 14.série.U série 1.-13. neznám počet vyrobených vozů.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 cialis cialis | E-mail | Web | 4. června 2016 v 9:47 | Reagovat

Hello!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama