Laurin & Klement 110

15. března 2011 v 21:40 | Já |  Laurin & Klement
Laurin a Klement
Společnost Laurin a Klement byla založena v roce 1895 knihkupcem Václavem Klementem a strojním zámečníkem Václavem Laurinem.Podele roku společnost vznikla za Rakouskauherska.
Do roku 1899 vyráběla tato společnost pouze jízdní kola ''VELOCYPEDY'' pod značkou SLAVIA.Od roku 1899 se společnost soustředila na motocykly.Šest let poté se začaly vyrábět automobily,společnost se stala od roku 1905 největší společností,která vyráběla automobily.Prvním automobilem,který automobilka vyrobyla byl model A nebo také Voiturette-těchto modelů bylo vyrobeno 44 kusů,ale já vím o jednom,který je v mladoboleslavském muzeu ŠKODA.
Jak asi většina z vás ví Laurin a Klement je vlastně vůz Škoda.Škoda auto se v roce 1925 spojila s automobilkou českých dějin Laurin a Klement.V roce 1925 byl do výroby zaveden model 110.Model 110 se původně jmenoval Laurin a Klement Škoda 110,ale model je uváděn jako Laurin a Klement.Poslední model,který byl pojmenován Laurin a Klement Škoda 360 se vyrobil v roce 1927.
Škoda byla třetí nejprodávanější vůz Československých automobilů a to po značkách Tatra a Praga,později ji předběhla ještě Aerovka.Škoda začínala modelem 4R poté 6R a v roce 1929 Škodou 422,kterých bylo vyrobeno přes 3400 kusů.Nejprodávanější značkou se stala až před rokem 1935,kdy se vyrobil první Popular.
Tato automobilka vydržela dodnes a je součástí Volkswagenu.
Automobilka se se Škodou spojila z důvodu vysoké konkurence.Do roku 1928 byl používán název Laurin a Klement Škoda.V roce 1928 byl Laurin a Klement z názvu odstraněn a byl používán název Škoda.

Laurin a Klement 110

Tento model se začal vyrábět v roce 1925,nejčastěji jako kabriolet.Tento typ měl náhon na zadní nápravu.Dosahoval rychlosti až 80 km/h.Od 3. série se vyráběly silnější motory s výkonem 22 kw(30 koní).Předchozí série byly vyráběny s výkonem 18 Kw tedy asi 24 koní.Tento typ dokázal dosáhnout rychlosti 85-90 km/h.
Tehdejší cena automobilu se pohybovala mezi 61.000 Kčs.Spotřeba tohoto modelu činní 15l/100 km.
V roce 1929 byl model 110 nahrazen Škodou 4R.
Výroba byla ukončena tedy v roce 1929 s počtem vyrobených kusů 2985.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama