Únor 2011

Škoda 422

22. února 2011 v 20:30 | Já |  Škoda
Výroba tohoto modelu začala v roce 1929 společně se Škoda 430.Vůz byl vyroben v několika variantách-Dvoudveřový tudor,čtyřdveřový sedan,kabriolet,kupé nebo landaulet a faeton.Opět platí 4 válce 22 koní.Maximální rychlost dosahovala až k rychlosti 75 km/h.
Populární Škoda 422 se šípem na chladiči se výroby dočkala,ale výroba také skončila v roce 1932 s vyrobenými kusy 3435 kusů.

Po roce 1931 se zvýšilo využívání motorových vozidel o více jak polovinu.Z důvodu zlevnění vozů.Po roce 1940 byl zákaz ježdění motorovými vozidly z důvodu nedostatku pohonných hmot.Myslím že tento zákaz skončil asi po 2.sv.válce.(Údáje nevím přesně)


Na obrázku je zobrazen typ dvoudveřový tudor
422

Škoda Superb

21. února 2011 v 18:45 | Já |  Škoda
su
Vůz od Škodovky luxusní třídy se začal vyrábět v roce 1934 a výroba byla ukončena v roce 1943 z asi z důvodu války.Výroba byla znovu zahájena v roce 1946 a ukončena v roce 1949.
První vůz s označením Superb(nádherný,jedinečný,skvělý)nesl typ 640 Superb.Vyrobilo se ceklem 201 kusů tohoto modelu.Model 640 Superb dostal nejslabší motor ze všech vyráběných typů(2492 cm³, 6-cyl.,40,5 kW (55 k).Maximální rychlost dosahovala až 110 km/h téměř jako ještě novější Octavia nebo Spartak.Ikdyž se automobilové závody Škoda soustředili převážně na vozy střední třídy,rozhodli se konstruktéři a projektanti Škody sestrojit model,který by se mohl rovnat např.Mercedesu-Benzu.
Nejsilnější z těchto vozů byl typ Superb OHV v výkonem 85 koní a objemem 3137 cm3.Během 2 sv.války byly vyráběny pro německou armádou.

Vozy Superb byly vyráběny v několika sériích.

Škoda 430

21. února 2011 v 18:19 | Já |  Škoda
430 sport
430 coupe
V roce 1929 uvedla Škodovka na trh vozy s označením 430(4 válce 30 koní).Vyrábělyse typy karoserie jako třeba kabriolet,sedan,roadster a phaeton.V roce 1931 jezdilo po ČS víceméně 31000 motorových vozidel.
Ve stejný rok Škoda dala do výroby model 422,který s počtem více jak 3400 kusů vozidel ukončil výrobu v roce 1932.
Skoro vůbec známý vůz Škoda 430 Sport Coupé má mladoboleslavské muzeum propůjčeno.Těchto vozů se vyrobilo pouze 14 kusů.Tvar vozu se dá popsat pouze tak že má karoserii,která se dá nazvat Roadster.
Modely 430 byly objemově silnější než vozy Škoda 440 z 50-tých let 20.st.Jejich objem měl 1661cm3 zato Spartak 1089cm3.
Vůz rychlostně dosahoval rychlosti až 80 km/h.

Výroba skončila v roce 1932 s vyrobenými vozy s počtem 3 028 kusů vozidel.

Škoda Felicia

18. února 2011 v 14:57 | Já |  Škoda
Legendární Felicia(majitely červených nazívaná Karkulka).Výroba byla zahájena rokem 1959.Spolu s Octavii měla stejný vzhled,kromě toho,že to byl kabriolet.Škoda Felicia měla masku zvanou ''Žralok'',kterou žádný jiný vůz od Škodovky neměl.Dosud už ''zastaralou Škodu 450 nahradila Felda,ale se stejným výkonem(4 válce 50 koní).Silný motor s dvěma karburátory byl o pět koní silnější a dosahoval rychlosti až 125 Km/h.Škoda Felicia Super byla ještě silnější než obyčejná Felda,ale těchto vozů se vyrobilo velmi málo.Docela dost majitelů Felicií nedávají na své vozy křidélka!Podle mých zjištění Škoda 450 křidélka neměla,ale Felicie je měla.
Na Felicii se dávaly dva typy střech-Laminátová a plátěná.
Felicie se od Octavie a Spartaka především lišila střechou a zadním ''kufrovým'' výkem,které bylo méně zaoblené než u Spartaka.
Výroba byla ukončena v roce 1964 s vyrobenými kusy 14852 Felicii a 1010 vyrobenými kusy 450.Felicia byla jediný serově vyráběný kabriolet od škodovky.

Škoda 440 ''SODOMKA''

17. února 2011 v 22:09 | Já |  Škoda
Vůz 440 Sodomka byl zhotovený v roce 1956 jako prototyp vozu 440 ''Kabriolet''.Tento vůz byl zhotoven velmi významnou karosárnou Sodomka(později Karosa) ve Vysokém Mýtě.
Tento model byl složený z dílů na Škodu 440 a Škoda 1101 Tudor.
Motor tohoto modelu byl z vozu Škoda 440,ikdyž byl předělán na motor silnější(,ale stále platí 4 válce 40 koní).Svou výkonností dosahoval rychlosti až 125 Km/h.
Tento model byl vyroben pouze v jednom kuse v tom případě je velkou raritou.
Celá karoserie tohoto vozu je z lamínátu.

Karosárna Sodomka(podle Josefa Sodomky)vyráběla karoserie pro všechny automobily českých značek.(např.Škoda Superb Sodomka,Tatra 57 Sodomka,Aero 50 Sodomka)Všechny tyto automobily byly pouze prototypy.


440 karosa

Škoda Octavia

17. února 2011 v 22:01 | Já |  Škoda
Model Octavia se začal vyrábět už v roce 1957 jako model Škoda 445.Motor tohoto vozu byl silnější o pět koní (4 válce 45 koní).V roce 1959 po ukončení výroby modelu 440 byl model 445 přejmenován na model Octavia(nebo spíše nový model).Vůz Octavia byl cennově velice dostupný vůz.Jeho cena se pohybovala nejspíše kolem 27450-29000 Kčs(27450 Kčs cena vozu 440).Vozů Octavia bylo celkem vyrobeno téměř 220000 kusů i s vyrobenými kusy modelu 445(přes 9000 vyrobených kusů).Octavia byla nejpopulárnějším vozem padesátých a počátkem šedesátých let.
Známost Octávie nutila(nebo spíše,aby se člověk nezostudil)proměňovat modely vozů Škody 440 za Octavie(Např.Inzerce-rok výroby vozu 1956-(Octavia se začala vyrábět 1959).

Na trhu po skončení výroby Octavie získala zelenou Škoda 450(počet vyrobených kusů méně jak 1500),která byla ještě silnější něž Octavie a Spartak(4 válce 50 koní).Po modelu 450 nastoupila Legendární Felicia.Byl to první sériově vyráběný kabriolet české Škody.Přestože byla Felicia známá bylo vyrobeno pouze přes 1500 kusů i s modelem 450.
Svou cenou dosahovala až k třiceti tisícům,ale ve srovnání s Tatrou 603 to je téměř zdarma.
Reklamu na Felicii udělal v roce 1960 i český zpěvák Milan Chladil se známou písní Jezdím bez nehod.

Rozlišení:Model 450 je udáván jako předchůdce Felicie,takže nemá křidélka,ale Škoda Felicia je má.