Prosinec 2010

Škoda 1101 Tudor

28. prosince 2010 v 10:06 | Já |  Škoda
sk.tudor
První vůz tohoto modelu se vyrobil v roce 1946.

Tudor není myšlen jao náz karoserie,ale také jako Škoda 1101 Tudor Kabriolet,dodávka,sanitka.
Vyráběný vůz před Tudorem byla Škoda Popular,která ukončila výrobu právě v roce 1946.
První vozy Tudorů se vyráběly dvoudveřové.Typy Tudorů jsou dva:Škoda 1101 a Škoda 1102.

Podle Anglického názvu ''Twodoor''dostal v lidový název Tudor.

Tudor byl vyráběn také jako sedan,sedan-kabriolet,roadster a otevřený pohotovostní vůz(Škoda 1101P)a u typu 1101 i jako valník


Výroba byla ukončena v roce 1949 s počtem 66.904 vyrobených vozů

Jiří Popper-Láska na kolech

27. prosince 2010 v 22:18 | Článek já
                                                       Jiří Popper
                                                   Láska Na Kolech


                                            V době dnešní lidé třeští: jen mít spartaka. 
                                           Ale mě to pomyšlení vůbec neláká. 
                                           Máme doma chloubu celé naší rodiny.
                                           Tuze starý vůz, však chodí jako hodiny.

                                           Už děd můj s černým cylindrem v něm babičku svou vez. 
                                           a táta s mámou jeli v něm a jezdí ještě dnes. 
                                           I já bych tě rád na radnici taky jednou vzal
                                           v tomhle starém autě, až by se nám každý smál.
  
                                         Je hranaté až běda! Mně to vůbec nevadí.
                                         Vždyť tvoje krása a tvé mládí všecko nahradí.
                                         V něm děd můj s černým cylindrem svou babičku miloval. 
                                         V něm lásce vždycky dařilo se, ať se daří dál.

Škoda Popular

27. prosince 2010 v 21:17 | Já |  Škoda
Výroba byla zahájena v roce 1938.
Tento model byl nejúspěšnější škodovku předválečné výroby.Předchůdcem tohoto typu byla
Škoda Rapid.
Nejúspěšnějším byla Škoda Populár 1100 OHV.

Další vozy:Škoda 420 Populár-4200 kusů
Škoda 420 Popular typ 908-20 kusů
Škoda Popular Sport ''MONTE CARLO''-72 kusů-Tento vůz pojmenovaný po nejznámějších automobilových závodech s motorem z Rapida (901)-Max.rychlost:110km/h
Škoda Popular OHV-5510 kusů-V tomto modelu se poprvé dostal do výroby motor s ventilovým rozvodem OHV.
Škoda Popular 995''LIDUŠKA''-Vyrobilo se 1500 kusů
Škoda Popular 1100 OHV-6600 kusů
Škoda Popular 1101

Škoda 440''SPARTAK''

27. prosince 2010 v 19:52 | Já |  Škoda
sk,sp
Původní název tohoto automobilu byl Škoda Spartak,ale takto se jmenoval pouze prototyp.Později v roce 1955 vyjel na výrobní pás model 440 označení jako 4 válce a 40 koní.Maximální rychlost dosahovala až ke 110 km/h a spotřeba byla 8l na 100 km.Zrychlení z 0-100 za 43s.Bylo vyrobeno více jak 79000 kusů tohoto modelu.Jako dalším prototypem tohoto modelu byla Škoda 440 sportovní kabriolet.První vozy tohoto typu měly dlouhou řadící páku na podlaze.Další typy měly řazení pod volantem anebo krátkou řadící páku na podlaze.Jako nástupcem tohoto typu se stala Škoda 445 ,která zahájila výrobu v roce 1957.Měla silnější motor.Dalším vozem se stala Škoda 450(Po tomto typu vůz Škoda Felicia.)Tento vůz se vyráběl pouze v provedení kabriolet-společně se Škodou Felicii bylo vyrobeno více jak 15000 kusů.Více populárnější byl však model Octavia(Combi,Super,Touring Sport)bylo vyrobeno více jak 220000 kusů.Většina Spartaků byla proměněna ze Spartaka na Octavii z důvodu že Octavie byla výkonější a novější.
Výroba vozu Škoda 440 byla ukončena v roce 1959.